آخرین روندهای فناوری در صنعت مهمان نوازی را کشف کنید

این مهم است که نه تنها آخرین روندهای فناوری در صنعت مهمان‌نوازی را پیگیری کنیم، بلکه باید همگام با زمان حرکت کنیم، زیرا این صنعت بسیار رقابتی است و کسانی که خود را تطبیق نمی‌دهند، عقب می‌مانند. انتظارات و نیازهای مشتری به طور مداوم در حال تغییر است. در این مقاله می‌توانید درباره آخرین روندهای فناوری در سال 2024 که شرکت‌های هتلداری باید از آن‌ها آگاه باشند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

فناوری مهمان نوازی چیست؟

فناوری مهمان‌نوازی طیف گسترده‌ای از فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و راه‌حل‌های فناوری مشابه را در صنعت مهمان‌نوازی توصیف می‌کند. استفاده از این فناوری معمولاً برای آسان‌تر کردن زندگی کارمندان یک کسب‌وکار یا بهبود تجربه کلی برای مشتریان مهمان‌نوازی است. این را می توان به چندین روش مختلف به دست آورد. به عنوان مثال، فناوری مهمان نوازی ممکن است به افزایش اتوماسیون و کاهش حجم کار برای کارکنان کمک کند. به همین ترتیب، می‌تواند فرآیندها را سریع‌تر کند و به طور بالقوه در هزینه و زمان صرفه‌جویی کند. روش دیگر، می تواند به مشتریان در نقاط متعددی در طول سفر مشتری کمک کند.

روندهای کلی فناوری در مهمان‌نوازی و گرایش‌های فناوری

در زیر، روندهای کلی فناوری در مهمان‌نوازی و گرایش‌های فناوری را خواهید دید که در چند سال اخیر ظهور کرده‌اند و در سال 2024 حتی برجسته‌تر خواهند شد. آخرین روندهای فناوری هتلداری در سال 2024 نمونه‌های روند فناوری که در زیر فهرست شده‌اند در سال 2023 افزایش یافته‌اند و احتمالاً در طول سال 2024 به محبوبیت خود ادامه خواهند داد.

1. ترتیب پیش بینی

سفارش پیش‌بینی‌کننده از هوش مصنوعی (AI) برای پیش‌بینی تقاضای مشتری و تولید سفارش‌های خودکار برای هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر مشاغل مهمان‌نوازی استفاده می‌کند. این می تواند به کسب و کارها در کاهش ضایعات مواد غذایی و سایر مواد فاسد شدنی پسماند، بهبود مدیریت موجودی و افزایش سودآوری کمک کند. همچنین می تواند با اطمینان از اینکه لوازم ضروری همیشه در دسترس هستند، به ارائه یک تجربه بهتر به مشتری کمک کند. سفارش پیش‌بینی یکی از جدیدترین روندهای فناوری در صنعت مهمان‌نوازی است، زیرا می‌تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا با سرعت صنعت همگام شوند. یک راه خوب برای شروع تطبیق سفارش پیش‌بینی، استفاده از سیستم‌های مدیریت سفارش است.

2. مدیریت خودکار زباله
هر روز، مشاغل در صنعت مهمان‌نوازی تن‌ها غذای خوراکی را دور می‌اندازند. این نه تنها ضرری برای شرکت از نظر هدر رفتن پول در تامین است، بلکه یک مسئله اجتماعی و زیست محیطی نیز هست. برای رسیدگی به مشکل ضایعات مواد غذایی، بسیاری از کسب و کارها به استراتژی های مدیریت خودکار زباله روی می آورند. این فناوری‌ها طیف وسیعی از راه‌حل‌ها را در بر می‌گیرند، مانند اینترنت اشیا (IoT)، تجزیه و تحلیل پیشرفته، هوش مصنوعی (AI)، روباتیک، بازیافت مواد شیمیایی و موارد دیگر، که کسب‌وکارها را دوستدار محیط‌زیست می‌کند. این فناوری‌ها به آشکار کردن الگوهای خرید و استفاده برای صاحبان مشاغل کمک می‌کنند، که می‌تواند باعث تغییرات بلندمدت شود.
3. جستجوی صوتی و کنترل صوتی
جستجوی صوتی یک روند رو به رشد فناوری در مهمان نوازی است زیرا بسیاری از مهمانان یا مشتریان برای یافتن هتل ها، رستوران ها و کافه ها به جستجوی صوتی روی می آورند. بر اساس گزارش بازار جستجوی صوتی جهانی توسط Market.Us، انتظار می‌رود بازار جستجوی صوتی جهانی تا سال 2033 با CAGR 19.2 درصد رشد کند. ارزش دارد که برای سرمایه‌گذاری مناسب از این موضوع وقت بگذارید. برای انجام این کار، باید مطمئن شوید که وب سایت و موتور رزرو شما ساختار یافته است تا بتوان از جستجوی صوتی به درستی استفاده کرد. در برخی تنظیمات، تقاضا برای کنترل صوتی نیز در حال افزایش است. این می‌تواند شامل همه چیز باشد، از استفاده از بلندگوهای هوشمند در اتاق‌های هتل، امکان کنترل دستگاه‌های مختلف داخل اتاق گرفته تا سفارش‌گیری خودکار در رستوران‌ها و کافه‌ها، به این معنی که مشتریان دیگر نیازی به منتظر ماندن کارکنان منتظر برای دریافت سفارش‌های خود نخواهند داشت.
4. پرداخت های بدون تماس
پرداخت های بدون تماس چندین مزیت را برای هتل ها، استراحتگاه ها، رستوران ها، بارها و کافه ها ارائه می دهد، به همین دلیل است که این یکی از روندهای اصلی فناوری در صنعت مهمان نوازی بوده است. علاوه بر سرعت بخشیدن به پرداخت ها و بهبود رضایت مشتری، فناوری بدون تماس نیز به راحتی با برنامه های وفاداری سازگار است. حتی اگر مشتریان کیف پول خود را نداشته باشند یا کارت اعتباری آنها در محل قرار نگرفته باشد، امکان پرداخت بدون تماس تلفن همراه وجود دارد. علاوه بر این، با توجه به اینکه COVID هنوز در ذهن مهمانان هتل و سایر مشتریان مهمان‌نوازی وجود دارد، پرداخت‌های بدون تماس نیز می‌تواند راهی عالی برای کاهش تماس انسان با انسان باشد.
5. ربات ها در هتل ها و رستوران ها
یکی از هیجان‌انگیزترین روندهای فناوری که صنعت مهمان‌نوازی با آن دست به گریبان است، ظهور روباتیک و استفاده از ربات‌ها برای انجام وظایفی است که به طور سنتی توسط انسان انجام می‌شود. بر اساس تجزیه و تحلیل بازار روبات‌های مهمان‌نوازی توسط TechNavio، پیش‌بینی می‌شود که اندازه بازار جهانی ربات‌های مهمان‌نواز تا سال 2027 با CAGR 12.13 درصد افزایش یابد. به عنوان مثال، ربات‌ها می‌توانند نقش نگهبانی در هتل‌ها داشته باشند، از مهمانان استقبال کنند و اطلاعات مهم مشتری را در اختیار آن‌ها قرار دهند. به طور مشابه، برخی از هتل ها شروع به استفاده از ربات ها برای نظافت کرده اند، مانند تمیز کردن کف ها با جاروبرقی و حتی میکروب کشی. این عمل را می توان در بقیه صنعت مهمان نوازی از جمله در رستوران ها تکرار کرد.
6. ربات سرآشپز
بسیاری از بزرگ‌ترین روندهای فناوری در صنعت مهمان‌نوازی در حال حاضر شامل روبات‌ها می‌شوند. ربات‌های نگهبان، سرورهای ربات، دستیاران ربات و ربات‌های خانه‌دار همگی در سال‌های اخیر به صحنه آمده‌اند و اکنون سرآشپزهای روباتی قرار است حضور خود را در آشپزخانه‌ها نشان دهند. اینها سیستم هایی هستند که می توانند ظروف را برای یک دستور پخت خاص با دقت دقیق آماده کنند. تمام اندازه‌گیری‌ها و زمان‌های پخت دقیق هستند و هر بار نتایج عالی را تضمین می‌کنند. یک سرآشپز ربات می تواند کارایی را بهبود بخشد و کارکنان شما را از درگیر شدن در کارهایی که نیاز به لمس انسانی دارد، رها کند.
7. چت ربات ها
چند سالی است که چت بات ها یک روند نوظهور فناوری مهمان نوازی بوده اند. با این حال، اهمیت این گزینه فقط در حال افزایش است، به خصوص که مشتریان اکنون در تمام اوقات روز پاسخ سریع به سؤالات را می طلبند. هتل‌ها و رستوران‌ها اغلب سؤالات مردم را در مناطق زمانی مختلف جذب می‌کنند، بنابراین داشتن کارکنان در دسترس دشوار است. یک چت بات خوب به رایج ترین سوالات بدون نیاز به دخالت انسان پاسخ می دهد. در موارد پیشرفته‌تر، ربات چت می‌تواند اطلاعاتی را از مشتری دریافت کند و سپس درخواست را در اولین فرصت به یکی از کارکنان انسانی ارسال کند و در عین حال دسترسی آنها را به آنچه مشتری گفته است، ارائه دهد.
8. استفاده از ChatGPT
 چت جی پی تی برخی از مهم ترین روندهای فناوری در صنعت مهمان نوازی امروز را تقویت می کند. می تواند از طرق مختلف به صنعت مهمان نوازی کمک کند. می توان از آن برای تقویت ربات های چت استفاده کرد که پشتیبانی 24/7 مشتری را ارائه می دهند، به سؤالات پاسخ می دهند و بدون هیچ انتظاری مشکلات را حل می کنند. می تواند به تجزیه و تحلیل داده های مصرف کننده کمک کند تا به ایجاد تجربیات شخصی کمک کند. ChatGPT می‌تواند طیف وسیعی از عملکردها و خدمات را خودکار کند، عملیات هتل‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های تفریحی و سایر مشاغل را ساده‌تر کند.
9. ورود تلفن همراه
فناوری مهمان‌نوازی تحویل تلفن همراه یکی دیگر از زمینه‌های مهمی است که باید در نظر گرفت زیرا می‌تواند به بهبود تجربه مشتری در لحظه ورود اولیه کمک کند. این به ویژه سودمند است زیرا اولین برداشت ها می تواند بر احساس مشتریان در نهایت در مورد بازدید یا اقامت خود تأثیر بگذارد. مهم‌تر از همه، بررسی‌های تلفن همراه نیاز به تعاملات رو در رو با مشتری را منحرف می‌کند، به این معنی که مشتریان به طور بالقوه می‌توانند انعطاف‌پذیری بیشتری در مورد زمان ورود به حساب خود داشته باشند. این با روندهای گسترده‌تر فناوری بدون تماس در صنعت مهمان‌نوازی مرتبط است و می‌تواند به ویژه برای کسانی که پس از COVID-19 عصبی هستند، مورد استقبال قرار گیرد. 
10. وای فای 6
از میان تمام روندهای فناوری که مشاغل صنعت مهمان‌نوازی باید از آن آگاه باشند، WiFi 6 یکی از مهمترین آنها برای بهبود تجربه مهمان و تجربه کارکنان مهمان‌نوازی است. WiFi 6 نسل بعدی فناوری وای فای است و بیش از 30 درصد سریعتر است و در عین حال از توان عملیاتی بهبود قابل توجهی برخوردار است. چنین پیشرفت‌هایی در فناوری WiFi به ویژه در عصری که کسب‌وکارها از تعداد بیشتری از دستگاه‌های هوشمند یا IoT استفاده می‌کنند در حالی که مشتریان به‌طور فزاینده‌ای تلفن‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌ها را به WiFi متصل می‌کنند، اهمیت دارد. وای فای سریعتر و مطمئن تر می تواند به شرکت های مهمان نواز کمک کند تا از رقبا متمایز شوند.
11. بازاریابی NFTدر صنعت هتلداری
فناوری NFT هنوز یک مفهوم نوظهور است اما در بازاریابی نویدبخش است. معمولاً در مهمان نوازی برای افزایش آگاهی از برند از طریق پیشنهادات ویژه یا مشارکت با هنرمندان محلی یا شرکای تجاری استفاده می شود. NFTها همچنین به طور فزاینده ای برای تراکنش هایی که در متاورس انجام می شوند استفاده می شوند. برخی از مشاغل هتلداری با استفاده از فناوری NFT برای کارت های عضویت یا طرح های وفاداری مشتری آزمایش کرده اند. منحصربه‌فرد بودن هر NFT باعث می‌شود این فناوری به خوبی برای این اهداف مناسب باشد و به این معنی است که این یکی از روندهای فناوری است که بازاریابان صنعت مهمان‌نوازی باید در سال‌های آینده آن را پیگیری کنند.
12. هوش مصنوعی
در عصر مدرن، مشتریان انتظار دارند که بتوانند با شرکت های مهمان نواز از طریق کانال های دیجیتال مختلف تعامل داشته باشند و پاسخ های سریع دریافت کنند. البته، نظارت کارکنان بر همه این کانال‌ها و ارائه پاسخ‌های سریع، اگر غیرممکن نباشد، می‌تواند دشوار باشد، جایی که چت‌بات‌ها و هوش مصنوعی (AI) وارد می‌شوند.
چت‌بات‌ها می‌توانند سؤالات ساده را درک کنند و تقریباً فوراً پاسخ‌ها را ارائه دهند، و بار را از دوش کارکنان خدمات مشتری برداشته و تجربه مشتری را بهبود بخشند. در همین حال، استفاده‌های هوش مصنوعی به سایر مناطق مهم هتل، از جمله تجزیه و تحلیل داده‌ها، گسترش می‌یابد. به طور خلاصه: قطعاً، یک روند فناوری که باید مراقب آن بود.
13. فناوری شناخت
فناوری شناخت یکی از مهم ترین روندهای نوظهور فناوری است، اما کاربردهای بالقوه آن در صنعت مهمان نوازی به ویژه جالب توجه است. به طور خاص، بیومتریک برای آغاز عصر جدیدی از احراز هویت یکپارچه استفاده می‌شود، که می‌تواند برای فرآیندهای هتل و خرید مشتری مفید باشد. به عنوان مثال، تصور کنید اگر می‌توان از فناوری تشخیص چهره یا اثر انگشت در هتل شما برای باز کردن قفل اتاق‌ها استفاده کرد. اکنون کاربردهای همین فناوری را برای مقاصد ورود و خروج در نظر بگیرید. در آینده، این فناوری همچنین به احتمال زیاد امکان خرید کاملاً یکپارچه را فراهم می کند و پرداخت ها با لمس تأیید می شوند.
14. واقعیت مجازی
واقعیت مجازی یکی دیگر از روندهای مهم فناوری در صنعت هتلداری است که باید از آن آگاه باشید. به ویژه، این می تواند تفاوت را در زمانی ایجاد کند که مشتریان آماده رزرو هستند، زیرا به مشتریان بالقوه درک بسیار واضح تری از آنچه می توانند هنگام بازدید از آن انتظار داشته باشند، می دهد. کسانی که در بازاریابی مهمان نوازی کار می کنند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری بر روی فناوری واقعیت مجازی و به دست آوردن برتری نسبت به رقبا دارند، زیرا به مشتریان اجازه می دهد تا عناصر یک هتل را تجربه کنند یا طرح یک رستوران را قبل از رزرو مشاهده کنند. اکثر ویدیوهای تور واقعیت مجازی مدرن را می توان در یک مرورگر وب مشاهده کرد و به راحتی قابل دسترسی است. در صورتی که کاربران به هدست واقعیت مجازی دسترسی داشته باشند، می توان به سطح بیشتری از غوطه وری دست یافت.
15. واقعیت افزوده
در نهایت، واقعیت افزوده به عنوان یک روند فناوری شبیه به فناوری VR منفجر شده است، اما حتی در دسترس‌تر است، و معمولاً به چیزی بیش از دسترسی به تلفن هوشمند و اینترنت نیاز دارد. برخلاف VR که کاربران را در یک محیط دیجیتال قرار می دهد، واقعیت افزوده از طریق پوشش های اطلاعاتی، محیط دنیای واقعی را بهبود می بخشد. باز هم، این پتانسیل بی حد و حصر را ارائه می دهد. تصور کنید که هتل شما نقشه‌های دیواری سازگار با واقعیت افزوده را ارائه می‌کند، جایی که مشتریان می‌توانند تلفن‌های خود را به سمت نقشه نشان دهند و اطلاعاتی درباره مکان‌های خاص پیدا کنند. از طرف دیگر، برنامه‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد نظرات مشتریان از رستوران‌های محلی را با نگاه کردن به ساختمان از طریق تلفن خود ببینند.
16. اینترنت اشیا (IoT)
یکی دیگر از گرایش‌های فن‌آوری در مدیریت مهمان‌نوازی «اینترنت اشیا» یا IoT است که شامل گسترش اتصال اینترنت به اشیاء، دستگاه‌ها و وسایل روزمره است. سپس این دستگاه‌ها می‌توانند داده‌ها را جمع‌آوری کنند و از طریق اینترنت ارتباط برقرار کنند یا با هم تعامل داشته باشند و دستگاه‌های قبلاً غیرهوشمند را به دستگاه‌های «هوشمند» تبدیل کنند که اغلب نیمه یا کاملاً مستقل هستند. نمونه‌ای از این مورد که قبلاً در بخش مهمان‌نوازی استفاده می‌شود، ترموستات‌های مجهز به اینترنت هستند که به طور خودکار دمای اتاق را در زمان‌های ورود و خروج در پاسخ به نوسانات دما ناشی از نور خورشید یا پنجره‌های باز تنظیم می‌کنند. همین مفهوم همچنین برای روشنایی، بهبود بهره وری انرژی، به عنوان مثال، کاهش شدت نور در ساعات روشنایی روز به کار گرفته شده است.
17. داده های بزرگ
جمع‌آوری داده‌ها تقریباً در تمام صنایع گسترش یافته است، اما می‌تواند توسط مشاغل مهمان‌نوازی برای ارائه تجربیات شخصی‌تر مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، آژانس‌های مسافرتی می‌توانند از آن برای ارائه توصیه‌های هوشمند مقصد بر اساس سن، جنسیت، بودجه، مکان‌های قبلی بازدید شده و غیره استفاده کنند. در صنعت هتلداری، داده های بزرگ به کسب و کارها اجازه می دهد تا روندها را شناسایی کنند، که می تواند برای اهداف مدیریت درآمد استفاده شود. این اجازه می‌دهد تا رویکردهای مبتنی بر داده‌های بیشتری برای استراتژی‌های قیمت‌گذاری وجود داشته باشد و رهبران کسب‌وکار را قادر می‌سازد تا عملکرد کسب‌وکار فعلی بهتر و تأثیرات خارجی را که بر آن تأثیر می‌گذارد، درک کنند.
18. امنیت سایبری

در نهایت، افزایش نیاز به امنیت سایبری یکی از حیاتی‌ترین روندهای فناوری در صنعت مهمان‌نوازی است. امروزه هتل ها و رستوران ها بیش از هر زمان دیگری به داده ها متکی هستند و بیش از هر زمان دیگری از سیستم های فناوری اطلاعات استفاده می کنند. با این حال، این به طور بالقوه آنها را در موقعیت بسیار آسیب پذیرتری قرار می دهد. برخی از بزرگترین تهدیدات امنیت سایبری عبارتند از حملات باج افزار، حملات فیشینگ، حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS) و خطای انسانی در شرکت. برای به همین دلیل، هتل ها باید به اندازه کافی در آموزش آگاهی از امنیت سایبری سرمایه گذاری کنند، از سیستم های IT خود محافظت کنند، داده های مشتری را ایمن نگه دارند و اطمینان حاصل کنند که داده ها پشتیبان گیری شده و قابل بازیابی هستند.

چرا فناوری مهمان نوازی برای شرکت هایی که در صنعت هتلداری فعالیت می کنند ضروری است؟

بخش مهمان‌نوازی بسیار رقابتی است، و این امر ضروری است که با آخرین روندهای فناوری مهمان‌نوازی همراه باشید. فناوری می تواند به کسب و کارها کمک کند فرآیندهای خود را ساده کنند، هزینه ها را کاهش دهند، بار کاری کارکنان را کاهش دهند، پتانسیل تولید درآمد را افزایش دهند و ارائه تجربه مشتری را بهبود بخشند. استفاده از آخرین فناوری ممکن است دقت کار را تا حدی بهبود بخشد که دستیابی به تنهایی برای کارکنان انسانی دشوار باشد. راه‌حل‌های فناوری همچنین می‌توانند کار را قابل مدیریت‌تر کنند و ممکن است برآورده کردن انتظارات بالای مشتریان امروزی را آسان‌تر کنند.

دلایلی برای به روز ماندن با آخرین روندهای فناوری مهمان نوازی؟

شاید بزرگترین دلیلی که چرا همگامی با آخرین روندهای فناوری مهمان نوازی بسیار مهم است این است که بسیاری از مشاغل دیگر این کار را انجام خواهند داد. عدم تداوم می‌تواند مزیت رقابتی قابل توجهی را برای شرکت‌های رقیب ایجاد کند، به‌ویژه اگر فناوری‌هایی را اتخاذ کنند که مشتریان را به خود جذب کند، در حالی که شما طبق روال عادی ادامه می‌دهید. با ظهور روندهای جدید و استفاده گسترده از فناوری، مشتریان در آن صنعت شروع به انتظار دیدن چیزهای خاصی خواهند کرد. این امر فناوری مهمان نوازی را برای برآورده کردن انتظارات مشتری ضروری می کند. در همین حال، شما همچنین می توانید برتری رقابتی را نسبت به رقبایی که از فناوری جدید استفاده نکرده اند به دست آورید. اتخاذ آخرین روندها نیز این پیشرفت را به یک ویژگی مداوم تبدیل می کند. اگر از روندهای فعلی عقب بمانید، ارتقای فناوری بعداً ممکن است دشوارتر شود زیرا الزامات آموزشی ممکن است گسترده تر باشد.

چه تحولاتی مسئول آخرین روندهای فناوری سفر هستند؟

یک روند را می توان به عنوان یک تغییر تعمیم یافته، توسعه، تغییر در رفتار یا گرایش غالب که می تواند در یک زمینه خاص مشاهده شود، توصیف کرد. بسیاری از تحولات مسئول تغییرات در رفتار مصرف کننده بوده اند که متعاقباً منجر به ظهور روندهای جدید فناوری مهمان نوازی شده است. پیشرفت‌های فناوری نقش مهمی را ایفا کرده است، به ویژه در پذیرش گسترده جستجوی صوتی، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا. پرداخت‌های بدون تماس در خرده‌فروشی محبوب‌تر شده‌اند، در حالی که چک‌این‌های تلفن همراه در هتل‌ها، رستوران‌ها و فرودگاه‌ها پدیدار شده‌اند. بسیاری از این فناوری ها رشد کرده اند زیرا به کاهش اصطکاک و کاهش زمان انتظار کمک می کنند. همچنین لازم به ذکر است که همه گیری ویروس کرونا برخی رفتارها به ویژه در مورد بهداشت را تسریع کرده است. این امر به‌ویژه تأثیر شدیدی بر فناوری پرداخت بدون تماس، بررسی‌های تلفن همراه و فن‌آوری تمیز کردن مانند روبات‌های تمیزکننده داشته است، زیرا همه اینها تماس مستقیم انسان با انسان را به حداقل می‌رسانند. جدیدترین روندهای فناوری در صنعت هتلداری در سال 2024 را کشف کنید

FaLang translation system by Faboba