همه چیز درباره هتلداری

صنعت هتلداری یکی از مهم ترین اجزای صنعت خدمات گسترده است که به مشتریانی که نیاز به اقامت شبانه دارند، ارائه می دهد. این ارتباط نزدیک با صنعت مسافرت و مهمان‌نوازی دارد، اگرچه تفاوت‌های قابل توجهی در دامنه وجود دارد. در این مقاله، در مورد صنعت هتلداری، پیوندهای آن با سایر بخش‌های صنعت خدمات، و طیف وسیعی از انواع اقامتگاه‌های هتل و مهمان اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. هتل چیست؟ به طور کلی، هتل یک ساختمان یا مؤسسه مدیریت شده است که در ازای دریافت پول، مکانی برای اقامت شبانه - به صورت کوتاه مدت - برای مهمانان فراهم می کند. ویژگی ها و خدمات دقیق ارائه شده به مهمانان می تواند از هتلی به هتل دیگر کاملاً متفاوت باشد. هدف صاحبان هتل جذب نوع خاصی از مشتری از طریق مدل قیمت گذاری و استراتژی بازاریابی یا از طریق طیف وسیعی از خدماتی است که ارائه می دهند. تفاوت بین صنعت هتلداری و صنعت مهمان نوازی یکی از زمینه های رایج سردرگمی مربوط به تفاوت بین هتل و صنعت مهمان نوازی است، زیرا بسیاری از مردم به اشتباه معتقدند که این دو اصطلاح به یک چیز اشاره دارد. با این حال، در حالی که یک متقاطع وجود دارد، تفاوت این است که صنعت مهمان‌نوازی از نظر دامنه وسیع‌تر است و بخش‌های مختلف متعددی را در بر می‌گیرد. صنعت هتلداری صرفاً به ارائه محل اقامت مهمان و خدمات مرتبط می‌پردازد. در مقابل، صنعت مهمان‌نوازی با اوقات فراغت به معنای کلی‌تر سروکار دارد. در نتیجه، محل اقامت، رستوران ها، کافه ها، کافه ها، تفریحات شبانه و بسیاری از خدمات مسافرتی و گردشگری را پوشش می دهد.

انواع مختلف اقامت در صنعت هتلداری

درک این نکته مهم است که صنعت هتلداری یک اصطلاح فراگیر برای توصیف خدمات اقامت مهمان است. با در نظر گرفتن این موضوع، شایان ذکر است که انواع مختلف اقامتگاه تحت این اصطلاح قرار می گیرند. برخی از انواع اصلی با جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است.

هتل ها

متداول ترین نوع اقامت در صنعت هتلداری، هتل به مکانی گفته می شود که اقامت شبانه، غذا و سایر خدمات را ارائه می دهد. آنها عمدتاً مسافران یا گردشگران را هدف قرار می دهند، اگرچه افراد محلی نیز ممکن است از آنها استفاده کنند. هتل ها اتاق های خصوصی دارند و تقریبا همیشه حمام اختصاصی دارند.

تخت و صبحانه

تخت‌خواب و صبحانه یا B&B، مؤسسات کوچک‌تری هستند که به مهمانان اتاق‌های خصوصی برای اقامت شبانه و صبحانه صبحانه ارائه می‌دهند. اغلب، این موسسات از خانه های شخصی تغییر کاربری می دهند و بسیاری از صاحبان B&B در ملک خود زندگی می کنند. در حالی که آنها اغلب یک گزینه اقتصادی هستند، B&Bهای سطح بالا یا لوکس وجود دارند.

متل ها

متل ها نوعی اقامتگاه شبانه هستند که برای رانندگان طراحی شده است. به همین دلیل، آنها معمولاً به راحتی در کنار جاده قرار دارند و پارکینگ رایگان زیادی ارائه می دهند. یک متل به طور کلی دارای تعدادی اتاق مهمان است و ممکن است برخی از امکانات اضافی نیز داشته باشد، اما معمولاً امکانات کمتری نسبت به هتل ها دارد.

بوتل ها

«Botel» نامی است که به قایق‌هایی گفته می‌شود که برای ارائه اقامتگاه‌هایی به سبک هتل ساخته شده است. بسیاری از بتل‌ها قایق‌های رودخانه‌ای هستند که دائماً لنگر انداخته‌اند، اگرچه برخی دیگر کشتی‌های تبدیل‌شده هستند که می‌توانند با مهمانان داخل کشتی سفر کنند. آنها به ویژه در شهرهای اروپایی با رودخانه یا کانال محبوب هستند. مسافرخانه ها مسافرخانه مکانی است که محل اقامت موقت، معمولاً همراه با غذا، نوشیدنی را فراهم می کند. مسافرخانه ها کوچکتر از هتل ها هستند .در مسافرخانه ها به مهمانان اتاق های خصوصی اختصاص داده می شود. گزینه های غذایی معمولا شامل صبحانه و شام است. استراحتگاه ها استراحتگاه ها موسسات تجاری هستند که معمولا از یک هتل و انواع خدمات و امکانات در محل تشکیل شده اند. مهمانان معمولاً به اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، بارها، گزینه‌های سرگرمی، فعالیت‌های تفریحی و فروشگاه‌ها دسترسی خواهند داشت که همگی بدون خروج از محل قابل دسترسی هستند.

آپارتمان های خدماتی

آپارتمان‌های دارای سرویس در میان مسافران تجاری محبوب هستند، اقامتگاه‌هایی به‌سبک آپارتمان، که در آن مهمانان از طیف گسترده‌ای از خدمات مانند سرویس اتاق، خدمات خانه‌داری و خدمات خشک‌شویی بهره می‌برند. اکثر آپارتمان های خدماتی نیز امکانات اضافی را ارائه می دهند، در حالی که آپارتمان ها از اکثر اتاق های هتل بزرگتر هستند.

هاستال ها

هاستال که اغلب با هاستل ها اشتباه گرفته می شود، نوعی اقامتگاه است که عمدتاً در مناطق اسپانیایی زبان یافت می شود. آنها شبیه یک هتل ارزان قیمت هستند که دارای اتاق خواب یا آپارتمان خصوصی هستند، در حالی که ممکن است یک بار، رستوران و/یا کافه نیز داشته باشند. اکثر هاستال ها متعلق به خانواده هستند و مهمانان ممکن است گاهی اوقات حمام را با دیگران به اشتراک بگذارند.

خوابگاه ها

خوابگاه نوعی اقامتگاه است که معمولاً برای افرادی که بودجه کمی دارند هدف قرار می گیرد که در آن چندین مهمان در تخت های مختلف در یک فضای نشیمن می خوابند. به طور موثر، مهمانان به جای یک اتاق خصوصی، برای یک تخت هزینه می پردازند، و هاستل ها جذابیت خاصی برای کسانی که به دنبال ملاقات با افراد جدید هستند، دارند. مهمانان معمولاً از امکانات آشپزخانه و حمام استفاده می کنند.

هتل های آپارتمانی

هتل آپارتمان در اصل یک ساختمان آپارتمانی است که خدماتی به سبک هتل ارائه می دهد. این تجربه مشابه اجاره یک آپارتمان را فراهم می کند، البته به جای امضای قرارداد با مدت زمان معین، امکان ورود و خروج بر حسب تقاضا را دارد. این هتل ها به طور کلی خدمات اولیه خانه داری را نیز ارائه می دهند.

هتل های بوتیک

هتل‌های بوتیک که اغلب بر اساس آرزو و لوکس بودن تبلیغ می‌شوند، هتل‌هایی هستند که در ساختمان‌های نسبتاً کوچک واقع شده‌اند. در بیشتر موارد، اتاق‌های لوکس و خدمات باکیفیت را برای مهمانان فراهم می‌کنند. آنها اغلب موضوع خاصی دارند و معمولاً در مناطق شهری مرسوم یافت می شوند.

هتل های کاندو

هتل کاندو یک ساختمان کاندومینیوم است که به عنوان هتل عمل می کند و به مهمانان این امکان را می دهد که یک واحد کاندومینیوم را برای مدت کوتاهی اجاره کنند. آنها تقریباً منحصراً در شهرها یافت می شوند، به ویژه در ایالات متحده محبوب هستند و تجربه خانه تعطیلات را با ویژگی های خدمات هتل به سبک ترکیب می کنند.

هتل های اکو

تعریف اصلی هتل بوم گردی، هتلی است که اقداماتی را برای پذیرش شیوه های زندگی پایدار انجام داده است تا آسیب های زیست محیطی را به حداقل برساند. آنها ممکن است استفاده از محصولات محلی را در اولویت قرار دهند، اقدامات بازیافتی را اتخاذ کنند، بر صرفه جویی در انرژی تمرکز کنند و از ملحفه و حوله پایدار استفاده کنند.

مهمانخانه

به طور معمول، مهمانسرا یک خانه شخصی است که برای تهیه اقامتگاه مهمان تبدیل شده است. معمول است که منطقه مهمان کاملاً از منطقه دیگری که ممکن است مالک در آن زندگی کند جدا نگه داشته شود. برخی از مهمانسراها خدمات اضافی ارائه می دهند، اما بسیاری از آنها به صورت سلف سرویس اداره می شوند.

کلبه های تعطیلات

کلبه تعطیلات که به عنوان خانه تعطیلات نیز شناخته می شود، به سادگی یک کلبه یا خانه کوچک است که به طور موقت برای تعطیلات در اختیار افراد گذاشته شده است. در اصل، یک مهمان برای استفاده از ملک برای مدت زمان کوتاهی هزینه می پردازد. آنها به ویژه در بریتانیا، ایالات متحده و کانادا رایج هستند و یک مزیت اصلی آزادی است که به مهمانان ارائه می دهند.

پانسیون ها

پانسیون ها شکلی از مهمان خانه هستند، دارای تخت خواب و صبحانه، در حالی که وعده های غذایی بیشتری در طول روز ارائه می دهند. در بیشتر موارد، میهمانان گزینه‌هایی از برنامه‌های مختلف دارند، مانند غذای کامل، جایی که صبحانه، ناهار و شام دریافت می‌کنند، یا نیم‌برد، که ممکن است صبحانه و شام را بدون ناهار دریافت کنند.

هتل های پاپ آپ

هتل پاپ آپ نامی است که به هتلی گفته می شود که در یک ساختار غیر دائمی قرار دارد. به طور معمول، هتل های پاپ آپ فقط برای مدت زمان کوتاهی وجود دارند. آنها معمولاً با رویدادهای فضای باز مرتبط هستند، اما هتل های پاپ آپ نیز ممکن است برای زمان خاصی از سال مانند کریسمس یا تابستان ایجاد شوند.

خانه های راه

در نهایت، راه‌خانه‌ها مؤسسات نسبتاً کوچکی هستند که در کنار جاده‌ای برای جذب مشتریان گذری قرار دارند. از جهاتی ویژگی های متل، B&B و مسافرخانه را با هم ترکیب می کنند. آنها اغلب چندین اتاق مهمان خصوصی، شبیه به B&B، ارائه می دهند و ممکن است رستوران و/یا بار نیز داشته باشند.

اهمیت رتبه بندی ستاره ها در صنعت هتلداری

 
 
 در صنعت هتلداری از رتبه بندی ستاره ها برای سنجش کیفیت هتل ها استفاده می شود. اگرچه هیچ استاندارد بین المللی برای تعریف رتبه بندی ستاره ها وجود ندارد، محبوب ترین نسخه این سیستم با راهنمای سفر فوربس همراه است، که در آن هتل ها بر اساس معیارهای تعیین شده رتبه بندی می شوند.
 
رتبه بندی ستاره ها اهمیت زیادی در صنعت هتلداری دارد زیرا بسیاری از مشتریان قبل از رزرو وقت زیادی صرف تحقیق درباره هتل ها می کنند. اگرچه تبلیغات شفاهی و بازخورد سایر مشتریان مهم است، اما رتبه بندی ستاره ها می تواند تاثیر بیشتری را به همراه داشته باشد زیرا ارزیاب ها با ویژگی های مختلف بسیاری تجربه دارند. اهمیت رتبه بندی ستاره های هتل با اقداماتی که در صنعت هتلداری برای دستیابی به رتبه های بالاتر انجام می دهند بیشتر برجسته می شود و این دلیل خوبی دارد. افزایش رتبه ستاره می‌تواند به هتل‌ها کمک کند تا رزروهای بیشتری داشته باشند و نرخ‌های بالاتری دریافت کنند، در حالی که حرکت به سمت پایین می‌تواند دقیقاً اثر معکوس داشته باشد. با خواندن «سیستم رتبه‌بندی ستاره هتل: انواع، مزایا، اهمیت، مثال‌ها»، می‌توانید درباره نحوه عملکرد رتبه‌بندی‌های ستاره، نحوه تأثیرگذاری آن‌ها بر مشتریان بیشتر بدانید و خلاصه‌ای از معنای هر رتبه‌بندی ستاره را مشاهده کنید.
بازاریابی هتل برای کمک به مالکان برای به حداکثر رساندن رزرو و درآمد بسیار مهم است. به هر حال، این راه اصلی است که از طریق آن افراد در صنعت هتلداری می توانند با مهمانان بالقوه ارتباط برقرار کنند، پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود، ارزش های برند، و اینکه چرا مهمانان باید با آنها اقامت کنند.
مدیریت درآمد هتل
مدیریت درآمد هتل، مالکان را قادر می سازد تا سطوح تقاضا را پیش بینی کنند و توزیع و قیمت گذاری را برای به حداکثر رساندن نتایج مالی بهینه کنند. رزرو مستقیم بهترین راه برای به حداکثر رساندن سود است. با توجه به فرصت ها و استراتژی های بازار جهانی هتل و سایر اقامتگاه های مسافرتی تا سال 2031 توسط Research and Markets، بازار رزرو آنلاین مستقیم تا سال 2026 به 226.6 میلیارد دلار فروش جهانی سالانه خواهد رسید.
روندهای فناوری هتل
فن آوری هتل ها در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. نه تنها سیستم های "هوشمند" کاملاً رایج هستند، بلکه مهمانان می توانند انتظار داشته باشند که از تجربیات تعاملی بیشتری نسبت به قبل لذت ببرند.
گرایش های مصرف کننده در صنعت هتلداری
دنیا سریع‌تر از همیشه در حال حرکت است زیرا تغییر نگرش‌های اجتماعی، فناوری‌های جدید و تغییرات اقتصادی و جمعیتی همگی باعث تغییرات لرزه‌ای در نحوه زندگی، تجارت و کار ها می‌شوند. در هیچ کجا این واضح تر از روند صنعت هتلداری نیست. برخی از روندهای صنعت هتلداری ممکن است بیایند و بروند، در حالی که برخی دیگر به ویژگی های ماندگار تبدیل شوند. ماندن در صدر روندها برای به دست آوردن سود ناشی از پذیرش زودهنگام حیاتی است. مدیریت هتل صنعت هتلداری یکی از بخش‌هایی است که سریع‌ترین رشد را در قرن بیست و یکم داشته است. مدیریت هتل نقشی حیاتی در این صنعت ایفا می کند و چنین کسب و کاری با مسئولیت های زیادی همراه است. فقط واجد شرایط ترین افراد می توانند چنین نقش هایی را ایفا کنند، بنابراین اگر برای این فرصت شغلی هیجان انگیز آماده باشید، به رشد شخصی و حرفه ای شما کمک می کند.
آشنایی با موقعیت های مختلف صنعت هتلداری
موفقیت در صنعت هتلداری به معنای اطمینان از این است که همه بخش ها به طور موثر کار می کنند. در هر ملک معین، افراد در تعداد زیادی از موقعیت‌های هتلی مختلف کار می‌کنند، و داشتن درک درستی از شغل‌ها و آنچه که آن افراد واقعاً انجام می‌دهند مفید است.
نکاتی برای افزایش چشم انداز شغلی هتل
صنعت هتل‌داری می‌تواند بسیار رقابتی باشد، بنابراین کسانی که در جستجوی شغل هتل‌داری هستند، باید راه‌هایی برای متمایز شدن از مجموعه بیابند. به طور خاص، چندین مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که مهارت های مناسب را توسعه می دهید، با افراد مناسب ارتباط برقرار می کنید، فرآیند درخواست را کامل می کنید و در طول مصاحبه خود تحت تاثیر قرار می دهید.
تابلوهای شغلی برای یافتن شغل در صنعت هتلداری
مشاغل هتل می‌توانند متنوع، باارزش و جذاب باشند و بسیاری از آنها نیز چشم‌اندازهای بلندمدتی عالی ارائه می‌دهند. با این وجود، یافتن نقشی که به بهترین وجه با اولویت ها و مجموعه مهارت های شما مطابقت دارد، مهم است. یکی از بهترین راه ها برای مشخص کردن شغل مناسب در صنعت هتلداری است.
 

سخن پایانی

اگر به دنبال شغل جدیدی در صنعت هتلداری هستید، ممکن است بهترین کار این باشد که نقش های بالقوه را شناسایی کرده و با استفاده از وب سایت های برخی از هتل های زنجیره ای برتر برای موقعیت های خالی هتل درخواست دهید. در بیشتر موارد، شرکت‌های بزرگ هتل‌داری یک بخش «شغل» را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند که تمام اطلاعات مورد نیاز شما را ارائه می‌کند.

 

در صنعت هتلداری، اتخاذ تصمیمات استخدامی معقول می تواند تأثیر زیادی بر موفقیت یا عدم موفقیت داشته باشد. با این حال، برای شناسایی موقعیت هایی که باید پر شوند، اطمینان حاصل کنید که کارکنان هتل مناسب را برای آن موقعیت ها استخدام می کنید.

FaLang translation system by Faboba