روابط عمومی در صنعت هتلداری به چه معناست؟

در بخش هتلداری، بخش اساسی دیده شدن، روابط عمومی است. هتل ها باید به این شاخه از ارتباطات به عنوان بخشی مکمل از تلاش های بازاریابی خود متکی باشند. برای ایجاد روابط برای برند خود و تقویت روایت تجاری خود، ارتباط با رسانه ها ضروری است. علاوه بر این، روابط عمومی ابزاری موفق برای تأثیرگذاری بر رفتار مهمان در مرحله بررسی سفر خریدار است و به شما این امکان را می‌دهد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و تجربه و ارزش منحصر به فرد هتل خود را بفروشید. در این مقاله به روابط عمومی در صنعت هتلداری، چرایی نیاز به آن و انواع مختلفی از اقداماتی که می‌توان در بخش مهمان‌نوازی انجام داد که تأثیر مثبتی بر برند شما دارد، عمیق‌تر نگاه خواهیم کرد.

روابط عمومی در صنعت هتلداری به معنای ایجاد روابط معنی‌دار با جابجایی‌ها و تکان‌دهنده‌ها است که می‌توانند با کمک به بیان داستان برند شما و فروش تجربه منحصربه‌فردی که ارائه می‌دهید، بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارند. متخصصان روابط عمومی نه تنها می‌توانند برند شما را تبلیغ کنند، بلکه می‌توانند یک چهره کلیدی در ارتباطات بحران باشند، در صورتی که هرگونه فشار منفی در اطراف هتل شما ایجاد شود و به غلبه بر چالش‌ها کمک کند. درباره مهم ترین چالش های پیش روی هتل ها می توان گفت که تغییر تقاضا در صنعت هتلداری به دلیل ظهور روش های جدید سفر صنعت هتلداری روز به روز رقابتی تر شده است. روابط عمومی می تواند شکلی کلیدی از ارتباط باشد تا برند شما را فراتر از رقبا سوق دهد.

چرا یک هتل به روابط عمومی نیاز دارد؟

یک هتل برای رونق کسب و کار در فصل و موفقیت در تمام سال به روابط عمومی نیاز دارد. داشتن یک استراتژی روابط عمومی خوب می‌تواند از طریق پوشش رسانه‌ای، شما را از رقبا جلوتر ببرد، که از طریق پیام‌رسانی متمرکز برای مخاطبان هدف، سر و صدایی برای برند شما ایجاد می‌کند. علاوه بر این، از طریق افزایش ارتباطات، می‌توانید با مهمانان بالقوه یا عادی روابط برقرار کنید و با داشتن مجموعه‌ای برنامه‌ریزی شده از پیام‌های هدفمند در طول سفر خریدار، بر تصمیمات خرید آنها تأثیر بگذارید. یک متخصص روابط عمومی می‌تواند یکی از سودمندترین سرمایه‌گذاری‌های شما همراه با نرم‌افزار مدیریت هتل باشد که می‌توانید از آن برای طراحی راه‌حل‌های مهمان‌نوازی استفاده کنید که کارایی، درآمد را به حداکثر می‌رساند و تجربه کلی مهمان را بهبود می‌بخشد. متخصصان روابط عمومی در داستان سرایی استاد هستند و می دانند چگونه می توانند برای دستیابی به مشتریان مورد نظر خود کدام نشریات و تأثیرگذاران را هدف قرار دهند. آنها همچنین می توانند رویدادهای هدفمندی را طراحی کنند که به هتل شما کمک می کند تا با مهمانان بالقوه ارتباط برقرار کند و مجموعه ای از اقدامات را در طول سال برنامه ریزی کنند که به جذب مخاطبان شما کمک می کند.

انواع مختلف اقدامات روابط عمومی در بخش هتلداری

انواع مختلفی از اقدامات روابط عمومی در صنعت مهمان‌نوازی وجود دارد، و از طریق این نقاط تماس مختلف می‌توانید مخاطبان خود را درگیر کنید و برندی را به رسمیت بشناسید که میهمانانی که قصد دارند یکبار از خدمت شما استفاده کنند را به مشتریان مادام العمر تبدیل کند. بیایید به برخی از اقداماتی که هتل شما می تواند انجام دهد نگاهی بیندازیم.

اطلاع رسانی اخبار

ایجاد ارتباط با رسانه های خبری یکی از کارکردهای اولیه روابط عمومی است. این می تواند به ویژه زمانی مفید باشد که هتل شما اخبار هیجان انگیزی برای ارائه داشته باشد، مانند افتتاحیه رستوران ، همکاری های جدید با طراحان یا هنرمندان محلی، یک رویداد، یا اقدامات حرفه ای . با برقراری ارتباط منظم با روزنامه‌نگاران، آنها به احتمال زیاد اخبار هتل شما را در صورت بروز خبرهای ارزشمند پوشش می‌دهند. وفاداری مشتری را ارتقا دهید از روابط عمومی می توان برای ایجاد و ارتقای استراتژی وفاداری مشتری استفاده کرد. ارتباط با مشتریان وفادار شما بخش مهمی از استراتژی روابط عمومی شماست، چه ارتباط با مشتریان راضی باشد و چه به آنها اطلاع رسانی در مورد معاملات و تبلیغات آتی داشته باشید.

مناسبت ها

هتل شما ممکن است از قبل یک برنامه ریز رویداد بر روی کارکنان داشته باشد، اما با روابط عمومی می توانید تأثیر رویدادهای خود را بیشتر تقویت کنید. آن‌ها می‌توانند این خبر را برای دعوت از افراد مناسب که به تقویت رویدادها از طریق رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنند، منتشر کنند، زیرا بدون ارتباط مناسب، انگار این رویداد اتفاق نیفتاده است. علاوه بر این، اگر هتل شما می خواهد خود را به عنوان مکانی برای برگزاری مراسم عروسی، رویدادهای شرکتی و کنفرانس ها معرفی کند، از طریق روابط عمومی و تلاش های بازاریابی، می توانید این پیشنهاد را قابل مشاهده تر کنید.

 

ارزش پیشنهادی خود را تقویت کنید

متخصصان روابط عمومی می توانند مجموعه ای از اقدامات را طراحی کنند که به تقویت ارزش پیشنهادی شما و ارسال پیام به رسانه های مناسب و مهمانان احتمالی کمک می کند. زیرا در نهایت، چه کسی بهتر از کسی که با افرادی که می خواهید هدف قرار دهید در تماس دائمی است، شخصیت های مهمان شما را طراحی کند؟ بر اساس این شخصیت‌های مهمان، می‌توانید از روابط عمومی برای تبلیغ مجموعه‌ای از رویدادها یا استراتژی‌های تبلیغاتی استفاده کنید که با عوامل متمایزکننده هتل شما همسو هستند. اگر هتل شما، به عنوان مثال، در کوه های نزدیک پیست های اسکی است، می توانند به شما کمک کنند تا در طول فصل زمستان مجموعه ای از تبلیغات و رویدادها را ایجاد کنید تا هتل شما نه تنها به عنوان مکانی برای گذراندن آخر هفته بلکه به عنوان مکانی برای گذراندن آخر هفته اسکی نیز دیده شود. برای اسکی‌بازان روزانه در کنار آتش قبل از رانندگی به خانه استراحت کنند.

تلاش های بازاریابی چریکی را هماهنگ کنید

بازاریابی چریکی یک تاکتیک بازاریابی ویروسی است که باعث می‌شود مشتریان از طریق یک مفهوم بازاریابی منحصر به فرد در مورد برند شما صحبت کنند. با روابط عمومی می توانید این نوع کمپین ها را طراحی و تبلیغ کنید تا در مورد هتل خود سر و صدا ایجاد کنید. این کمپین‌های تعاملی می‌توانند در مکان‌های غیرمنتظره انجام شوند، زمانی که مردم لزوماً به اقامت در هتل فکر نمی‌کنند، خواه از طریق هدایای خیابانی، شیرین کاری‌های مختلف روابط عمومی و تبلیغات در مکان‌های غیر متعارف باشد. این کمک باعث ایجاد آگاهی از نام تجاری می شود که منابع را با سرمایه گذاری اندک به حداکثر می رساند و این شانس را افزایش می دهد که وقتی زمان رزرو فرا می رسد، هتل شما به ذهنشان خطور کند. در حالی که تبلیغات ممکن است گران باشد، با بازاریابی چریکی می‌توانید به مزایای مشابهی ارزان‌تر و شاید حتی موثرتر دست پیدا کنید.

سخن پایانی

در این صفحه، نیاز به روابط عمومی در صنعت هتلداری و برخی از اقداماتی که این متخصصان می توانند به هتل شما برای افزایش دید، شناخت برند و افزایش فروش کمک کنند، بررسی کرده ایم. داشتن یک استراتژی روشن از اقداماتی که هتل شما برای کمک به تقویت برند شما از طریق رویدادها و سایر فعالیت های تبلیغاتی انجام می دهد، کلید متمایز کردن هتل شما از رقبا است. از طریق روابط عمومی، می توانید یک رابطه محکم با رسانه ها و مهمانان در طول سال حفظ کنید تا از موفقیت هتل خود در تمام طول سال اطمینان حاصل کنید.

FaLang translation system by Faboba