کلید کارت های هتل ها چگونه عمل می کنند؟

اگر به آخرین باری که در هتل بودید فکر کنید، احتمالاً از کلید سنتی استفاده نکرده اید. در عوض، یک کلید دیجیتالی شبیه کارت اعتباری به شما داده شد. ما همیشه شاهد نوآوری هایی هستیم که نحوه تعامل ما با مشاغل و خدمات را تغییر می دهد. صنعت هتلداری برای مدتی پیشگام این نوآوری ها بوده است. فناوری کلید های کارتی مورد استفاده در هتل‌ها می‌تواند از کشوری به کشور دیگر و حتی زنجیره‌ای به زنجیره دیگر متفاوت باشد، اما مفهوم کلی یکسان است، کنترل دسترسی دیجیتال. کلید های کارت مانند هتل، جایگزین‌ کلید های فلزی هستند که به مهمانان راه ساده‌ای برای ورود به اتاق خود با استفاده از کارت کلید اختصاص داده شده منحصر به فرد از طریق پذیرش ارائه می‌دهند. با کاهش سیستم های قفل و کلید سنتی، هتل ها یکی از اولین صنایعی بوده اند که به سمت سیستم ورود بدون کلید پیش رفته اند. این فناوری اخیراً در بسیاری از خودروهای مختلف و در کل صنعت خودروسازی ادغام شده است. به این معنی که دیگر مجبور نیستید قفل ماشین را به صورت دستی باز کنید یا با کلید روشن کنید و فقط آن را در نزدیکی خود داشته باشید. این همان نحوه عملکرد کارت کلید هتل است، زمانی که کارت در شعاع قرار دارد، داده ها از طریق خواننده اسکن می شوند. کارت‌های کلیدی نه تنها قفل اتاق شما را باز می‌کنند، بلکه می‌توانند به شما امکان دسترسی به سایر مکان‌های مهمان مانند باشگاه یا استخر را نیز بدهند. در این صفحه، ما قصد داریم به برخی از انواع Key Cards در صنعت هتلداری و اینکه چه تفکراتی درباره آن ها وجود دارد بپردازیم.

انواع کلیدهای کارتی در هتل ها

 

در مورد کنترل دسترسی هتل چند گزینه وجود دارد، به عنوان مثال، فناوری مشابه Key Fobs است، اما برای سادگی، امروز روی کارت کلید تمرکز خواهیم کرد. قصد داریم به طور خلاصه به سه نوع کارت کلید هتل که معمولاً دیده می شود یا مورد استفاده قرار می گیرد نگاهی بیندازیم.

نوار مغناطیسی - احتمالاً رایج ترین و یکی از مواردی که احتمالاً همه ما در دهه گذشته یا بیشتر با آن روبرو شده ایم. کارت های کلید magstripe دارای یک نوار سیاه هستند که از طریق خواننده به سمت پایین کشیده می شود.

فرکانس رادیویی - اغلب به عنوان یک نوع کارت مجاورت یا فناوری ضربه ای یا بدون تماس شناخته می شود. این یک کارت برد کوتاه است که می تواند توسط اسکنر نگه داشته شود تا در مدت کوتاهی به آن دسترسی بدهد.

سوراخ سوراخ یا Hole punch - معمولاً امروزه در حال حذف شدن هستند، اما در سال های گذشته بسیار محبوب بودند. ترکیبی منحصر به فرد از سوراخ های سوراخ شده در کارت هستند که منحصر به فرد برای باز کردن یک قفل خاص می باشند.

افسانه های کارت کلید هتل

رایج ترین افسانه ها در مورد کارت های کلید مربوط به اطلاعات ذخیره شده در آنها است. به عنوان مثال، بسیاری از مردم بر این باورند که کارت ها حاوی اطلاعات حساس کاربر، مانند اطلاعات شخصی یا مالی هستند. واقعیت این است که اکثر کارت های کلید هتل فقط شماره اتاق و تاریخ اقامت را ذخیره می کنند. در حالی که کارت های کلیدی با خطراتی همراه هستند، اطلاعات مالی دقیق یکی از آنها نیست. اطلاعات اضافی که می توان روی کارت کلید ذخیره کرد به چهار اطلاعات کلیدی خلاصه می شود:

شماره اتاق تاریخ دسترسی اعطا شده

تاریخ دسترسی حذف شده

شماره مهمان (در مواقعی)

سخن پایانی

تکنولوژی یک عامل محرک در کارکرد انواع دیگر کارت های کلیدی است. همه کارت‌هایی مانند این عملکرد اولیه یکسانی را در مورد کنترل درب ارائه می‌کنند، اما همه به یک شکل کار نمی‌کنند. برای مثال، هتل شما ممکن است از کارت های هوشمند برای دسترسی مهمانان به اتاق ها، آسانسورها و مناطق خاصی از هتل استفاده کند. این کارت‌ها راه مؤثری برای اطمینان از دسترسی افراد به مناطق امن (مانند اتاق‌های جلسه) در صورت داشتن مجوز می‌دهند. آن‌ها همچنین به هتل‌ها اجازه می‌دهند تا در صورت وقوع، داده‌های مربوط به اقامت مهمان را جمع‌آوری کنند و یک رکورد کامل از هزینه‌ها را در یک مکان جمع‌آوری کنند. کارت‌های هوشمند دارای تراشه‌ای هستند که اطلاعات مربوط به اقامت مهمان را هنگام استفاده از کارت جمع‌آوری می‌کند. این داده ها همچنین برای دسترسی کارکنان به سیستم مدیریت هتل مرکزی بازخورد داده می شود. کارت هوشمند معمولاً بدون تماس است که استفاده از آن برای مهمانان راحت‌تر است. کارت‌های کلید هوشمند به‌عنوان مدرن‌تر از کارت‌های mag stripe یا پانچ دیده می‌شوند و بنابراین در میان هتل‌هایی که سعی در مدرن‌سازی فعالیت‌های خود دارند، محبوب هستند. آنها همچنین می توانند امنیت بهتری ارائه دهند زیرا بازنشانی یا خواندن آنها برای مجرمان سخت تر است.

 
 
 
FaLang translation system by Faboba