خانه داری در هتل

 وقتی در محیطی کار می‌کنید که به شما فرصت می‌دهد تا نقش‌های مختلف را امتحان کنید، متوجه می‌شوید که برخی را بیشتر از دیگران قدر می‌دانید، برخی را بهتر از دیگران می‌پسندید و متوجه می‌شوید که ترجیح شما چیست. هر تجربه‌ای مهم، ارزش داشتن و ارزش اجرای با اشتیاق و تعهد را دارد. با این حال، همه ما می‌توانیم موافق باشیم که خود را در نقشی بیابیم که واقعاً از آن لذت می‌بریم و واقعاً برای ما مناسب است،  و انگیزه‌ای دریافت می‌کنیم که ما را به انجام یک کار خیره‌کننده ترغیب می‌کند و همه می‌توانند آن را ببینند. شغل خانه داری متأسفانه در برخی محیط ها دست کم گرفته می شود و کمتر به آن بها داده می شود و به نظر می رسد فقط مدیرانی که در آن کار کرده اند واقعاً درک می کنند که این کار واقعاً چقدر سخت و ارزشمند است. . همانطور که در مورد سایر بخش ها در کسب و کار هتل - و همچنین در سایر مشاغل متأسفانه بسیاری از مردم به آن به عنوان یک حرفه "سطح پایین" نگاه می کنند و همیشه آنطور که باید قدردانی نمی شود.

معنا و تعریف مفهوم خانه داری بسیار قدیمی است. خانه داری به این صورت تعریف می شود ارائه یک محیط تمیز، راحت و امن. خانه داری یک فرآیند است. فرآیند بکارگیری ابزارها، تکنیک ها، روش ها و سیستم ها برای تضمین کمال و دستیابی به برتری در کیفیت خدمات در صنعت هتلداری.حتماً با خواندن این اصطلاح به «نگهداری از خانه» فکر می کنید خانه داری. شاید حق با شماست. خانه داری اساساً با نظافت و خدمات جانبی سروکار دارد. خانه داری ممکن است به عنوان "تدارک محیطی تمیز، راحت و ایمن" تعریف شود. و کسی که این کار را انجام می دهد معمولا به عنوان خانه دار شناخته می شود. همچنین می توانیم بگوییم که خانه داری نیاز اساسی صنعت مهمان نوازی است. هتل ها، متل ها، اما یک چیزی که هر اقامتگاه موفق بدون توجه به آن به آن نیاز دارد اندازه، مکان و اتاق تمیز است. فروش اتاق 70 درصد سهم در در آمدزایی در اقامتگاه ها دارد. بنابراین، می توان گفت که یک کلید است.خانه داری در هتل بسیار حیاتی است و می توان آن را قلب هتل دانست چرا که برای استفاده کردن از هر اتاق بی شک باید نظافتی انجام شود و هر میهمان انتظار آن را دارد که اتاقش در نظافت و بهداشت کامل باشد . هنگامی که میهمان در اتاق حضور ندارد خانه دار باید وارد اتاق شده و نظافت را انجام دهد .یکی دیگر از وظایف خانه داری شارژ کردن اقلام داخل اتاق مانند شامپو، صابون، حوله، آب، چایی و.... می باشد.

اهمیت خانه داری در هتل

 

ظاهر بی عیب و نقص هتل ما باید تلاش یک تیم باشد، زیرا یک محصول عالی در دنیای لوکس ضروری است. و یک محصول عالی بدون کمک تیم خانه داری وجود ندارد. اکثر مردم گمان میکنند که خانه داری فقط تمیز کردن است اما اینگونه نیست . وقتی اتاق مهمان یا فضای عمومی تمیز و تازه است کار خانه دار تمام نمی شود. خانه داری در مورد چیدمان است، در مورد ارائه است، در مورد راه رفتن در یک اتاق و یافتن آن از هر منظری بی عیب و نقص و نفیس است. در یک محیط لوکس نمی توان بخشی را برای مهمان آماده دانست، مگر اینکه با تمام حواس 5 گانه آن بررسی شده باشد.

حفظ آسایش محیط امن و ایمن
 می گویند پاکیزگی در کنار خداپرستی است. مهمانانی که برای اقامت در هتل می آیند انتظار دارند که هتل مانند خانه هایشان تمیز باشد و گاهی اوقات حتی تمیزتر از آنجایی که هزینه خدمات را پرداخت می کنند. شصت و سه درصد از میهمانان به دلیل تمیزی و سرویس دهی هتل ترجیح می دهند و بارها در یک هتل اقامت می کنند. تعیین استانداردهای نظافت و حفظ آنها بر عهده خانه دار اجرایی است. تمام خدمه بخش خانه داری باید اهمیت نظافت کارآمد را درک کرده و پیامدهای محیط غیربهداشتی را بدانند. منطقه عمومی برای نمایش یک هتل، اولین برداشت آنها از هتل، تمیزی و حفظ استانداردهای آن از شرایط مناطق عمومی هتل است. فهرست موجودی منطقه و برنامه های فراوانی نقش حیاتی در نظافت مناطق عمومی دارد. این مناطق باید در ساعات غیر اوج روز و زمانی که ترافیک کم است تمیز شوند زیرا خارج کردن آنها از سرویس غیرعملی است. در خصوص استفاده از تجهیزات و مواد شیمیایی، رویه های مربوط به مشاغل مختلف و آگاهی از خطرات احتمالی باید به خانه دار آموزش های ایمنی داده شود. خانه دار اجرایی همچنین باید اطمینان حاصل کند که بخش او از برنامه مدیریت ایمنی تعیین شده توسط هتل پیروی می کند و کتابچه راهنمای ایمنی را که به طور خاص برای هتل طراحی شده است آماده کند.

افزایش رضایت میهمانان

در اتاق های هتل شاید واضح ترین دلیلی که بخش خانه داری در هتل بسیار حیاتی است این است که می تواند مستقیماً بر سطح رضایت مهمانان تأثیر بگذارد. برای بسیاری از میهمانان، کیفیت و تمیزی اتاق هتل باعث ایجاد یا شکست تجربه آنها می شود و تیم های خانه داری تا حد زیادی مسئول این امر هستند. این بدان معنی است که یک بخش خانه داری با عملکرد بالا می تواند به افزایش شهرت و جایگاه هتل شما در کنار مهمانان کمک کند. در عین حال، عملکرد ضعیف در این زمینه می تواند عواقب جدی داشته باشد، از جمله آسیب به شهرت شما و مراجعات کمتر از سوی مهمانان. اساساً، هرچه نظافت اتاق های شما بهتر باشد، شانس موفقیت شما بیشتر است.

نقطه تماس مهم برای مهمانان

مهمانان احتمالاً در طول اقامت خود با کارکنان خانه داری تعامل خواهند داشت. نمونه‌هایی از این موارد می‌تواند شامل تمیز کردن اتاق در طول اقامت مهمان یا درخواست یک بالش اضافی برای تخت خود باشد. این بدان معنی است که بخش خانه داری در محیط های هتل یک نقطه تماس مهم است. در بسیاری از موارد، کارکنان خانه داری در واقع جزو کارکنانی هستند که بیشترین تعامل را با آنها دارند. این اغلب می تواند شامل تعاملات اولیه نیز باشد، که می تواند به شکل گیری اولین برداشت مهمان از هتل شما کمک کند.به این دلایل، بودجه هتل شما باید به اندازه کافی گسترش یابد تا آموزش خدمات مشتری را برای کارکنان خانه داری ارائه دهد.

 صنعت هتلداری بسیار رقابتی است و مشتریانی که انتخاب می کنند هتلی را نسبت به هتلی دیگر رزرو کنند، می توانند به برخی از کوچکترین جزئیات برسند. با در نظر گرفتن این موضوع، بخش خانه داری در مشاغل هتلداری برای دستیابی و حفظ مزیت رقابتی و جذب رزرو بیشتر ضروری است.هنگامی که تیم خانه داری شما تمام سیلندرها را شلیک می کند، احتمالاً نظرات مثبت بیشتری را جذب خواهید کرد که می تواند منجر به افزایش رزرو و ارجاع شود. برعکس، اگر تیم خانه داری شما شروع به پایین آوردن استانداردهای خود کند یا اگر به جزئیات توجهی نداشته باشد، می توانید شروع به پیدا کردن مزیت رقابتی خود کنید.

نقش خانه داری

نظافت و نگهداری: وظیفه اصلی خانه داری بخش نظافت و نگهداری روزانه از مناطق تحت خود است. فعالیت تمیزکاری به حوزه های مختلفی تقسیم می شود، به عنوان مثال. * اتاق های مهمان *راهروهای هر طبقه * تمامی رستوران ها * تالارهای ضیافت * لابی *آسانسور و راه پله *ورودی اصلی *محل پارک خودرو * دفاتر * استخر *باشگاه سلامت ,...

اطمینان حاصل کردن از راحتی و آرامش میهمان:وظیفه اداره خانه داری است که  از راحتی و فضایی دلپذیر برای مهمانان اطمینان حاصل کند و همچنین برای گسترش خدمات مودبانه، قابل اعتماد و رضایت بخش تلاش کند.

بخش خانه داری در هتل تمیزی، نگهداری و زیبایی تمام اتاق ها و فضاهای عمومی را تضمین می کند. بخش خانه داری نه تنها به سرعت اتاق های مهمان را آماده و تمیز می کند، بلکه همه چیز را در هتل تمیز و نگهداری می کند. تلاشی که خانه داری برای دادن اتاقی مطلوب به مهمان انجام می دهد، تأثیر مستقیمی بر تجربه مهمان در هتل دارد. در مقایسه با سایر بخش های هتل، کارکنان بیشتری در بخش خانه داری مشغول به کار هستند. ارتباطات اولیه خانه داری با مسئولیت چرخش سریع اتاق ها با میز پذیرش/تیم پذیرش است. وضعیت هر اتاق به طور منظم از خانه داری تا میز پذیرش و بالعکس به روز می شود. با فناوری های جدید موجود، به روز رسانی وضعیت اتاق را می توان از طریق نرم افزار هتل، سیستم های تلفن، برنامه های موبایل خانه داری و غیره انجام داد. خانه داری همچنین از نزدیک با بخش تعمیر و نگهداری یا مهندسی هماهنگ می شود، زیرا کارکنان خانه داری انواع مختلفی از مسائل نگهداری را در حین تمیز کردن اتاق ها شناسایی می کنند و برای اصلاح یا تعویض به تیم تعمیر و نگهداری گزارش می دهند. به عنوان مثال مشکلات یا مشکلات تلویزیون، AC، واحد گرمایش، لوله کشی، روشنایی، عیوب برق، مبلمان، توالت، روشویی، وان، قفسه حوله، مشکلات تهویه و غیره. نقش خانه داری بسته به نوع یا دسته بندی هتل می تواند تغییر کند، به عنوان مثال، فقط در یک شب هتل لوکس یا با خدمات کامل، خدمات خانه داری توسط بخش خانه داری ارائه می شود. بخش خانه داری یکی از "مرکز پشتیبانی" اصلی در هتل است زیرا هیچ درآمد عمده ای برای هتل ایجاد نمی کند. خانه داری به عنوان بخش "پشت خانه" در نظر گرفته می شود، حتی اگر آنها تماس مستقیمی با مهمانان داشته باشند. به عنوان مثال، هنگام تمیز کردن اتاق ها، چیدن لباس های شسته شده، ارائه خدمات عصرگاهی یا تخفیف دادن و غیره.

ایجاد یک استراتژی خانه داری

 اگر می‌خواهید اتاق‌های مهمانتان تا حد امکان تمیز باشد، باید یک استراتژی خانه‌داری موثر داشته باشید. این بدان معناست که تعداد پرسنل خود را در هر شیفت استخدام کنید و یک چک لیست برای آنها ایجاد کنید تا در هر منطقه از آنها پیروی کنند تا از رعایت استانداردهای نظافت اطمینان حاصل شود. این مهم است که بدانید زمانی که هتل در سطوح مختلف اشغال است به چه تعداد کارمند نیاز دارید. تقریباً 45 دقیقه طول می کشد تا یک متصدی خانه به طور کامل یک اتاق را تمیز کند، اگرچه ممکن است زمان کمتری را صرف کند، اگر فقط به یک سرویس اولیه برای تمیز کردن خانه نیاز باشد. با فرض اینکه یک کارمند هشت ساعت کار می کند (و اجازه استراحت 30 دقیقه ای را می دهد)، بسته به اندازه اتاق ها، می توانند حدود 10 اتاق خواب را در هر شیفت تمیز کنند. با تقسیم تعداد کل اتاق های اشغال شده بر 10، باید بتوانید تعداد کارکنان مورد نیاز خود را در یک زمان مشخص کنید. البته، این تعداد کل کارکنان نظافتی مورد نیاز شما را نشان نمی‌دهد، زیرا کارکنان نمی‌توانند هر روز بدون استراحت کار کنند، و همچنین برای تعطیلات یا مرخصی استعلاجی به پوشش نیاز دارید.

یک طرز فکر خانه داری واقعی همیشه خانه دار را به سمت راحتی میهمان هدایت می کند. این در مورد هر بخش در هتل صدق می کند، اما بخش چالش برانگیز انجام این کار در خانه داری این است که شما معمولاً امکان تعامل با مهمان را از دست می دهید. بنابراین شما نمی توانید جزئیات لازم برای لذت بردن از آنها را از یک تعامل مستقیم یا گفتگو بدست آورید. یک تیم خوب آموزش دیده و خوب می تواند به این مهم دست یابد و شما را از سردردهای احتمالی در آینده نجات دهد. ایجاد یک روال خانه داری قوی می تواند به جلوگیری از نادیده گرفته شدن مسائل کمک کند. تیمی که می داند در یک اتاق به دنبال چه چیزی باشد، چه چیزهایی را باید در اولویت قرار دهد و مهمانان چگونه فکر می کنند، می تواند بسیار ارزشمند باشد. اکثر مهمانان ترجیح می دهند هرگز با مشکلی مواجه نشوند، بنابراین هتل شما از آن سطح رضایت بیشتر مهمان بهره مند خواهد شد. برای ایجاد یک تاثیر اولیه خوب و حمایت از شهرت برتر هتل خود، باید با یک نمای بیرونی تمیز و جذاب شروع کنید. برنامه نظافت و محوطه سازی شما باید شامل شستشوی فشار بیرونی، شستن پنجره ها و حفظ یک ورودی تمیز و دلپذیر باشد. این اولین برداشت شما از مهمانان است، بنابراین توجه به این جزئیات به مهمانان شما نشان می دهد که شما در مورد تمیزی جدی هستید.

FaLang translation system by Faboba